Volgend jaar bent u verzekerd bij Zilveren Kruis

Op 1 januari 2023 stopt One Underwriting Health, onderdeel van Aon, met haar werkzaamheden voor uw zorgverzekering en voert Zilveren Kruis deze uit. Dit betekent dat u vanaf 1 januari 2023 voor zorg verzekerd bent bij Zilveren Kruis en dat u vanaf 12 november voor al uw vragen over uw zorgverzekering 2023 terecht kunt bij Zilveren Kruis.

Om te lezen wat er voor uw collectieve zorgverzekering verandert, logt u eerst in.

Maak kennis met Zilveren Kruis

Speciaal voor u heeft Zilveren Kruis een welkomstpagina gemaakt waarop u informatie kunt lezen over onder andere Mijn Zilveren Kruis en de Zilveren Kruis-app die u vanaf 12 november kunt gebruiken.

Mijn Zilveren Kruis

In Mijn Zilveren Kruis kunt u heel veel regelen. Denk hierbij aan het wijzigen van uw gegevens, zorgkosten bekijken en rekeningen declareren. Mijn Zilveren Kruis is een persoonlijke omgeving waarop u veilig inlogt met uw DigiD.

Zilveren Kruis-app

Met de app kunt u nota’s snel en veilig declareren. Krijgt u inzicht in uw zorgverzekering en eigen risico. En kunt u zelfs dag en nacht vergoedingsvragen stellen.

Een nieuw relatienummer en een nieuwe zorgpas

Van Zilveren Kruis krijgt u een nieuw relatienummer. Dit nummer staat op uw nieuwe zorgpas en deze vindt u straks in de Zilveren Kruis-app. Zo heeft u de zorgpas altijd bij de hand. Ook van uw medeverzekerden. Wel zo handig!

Natuurlijk kunt u ook een echt pasje aanvragen. Dit kan straks eenvoudig via Mijn Zilveren Kruis.

Wat verandert er nog meer voor u?

Uw aanbod 2023

Uiterlijk 12 november ontvangt u van Zilveren Kruis een nieuw aanbod en informatie over de wettelijke wijzigingen in de basisverzekering, de wijzigingen in de aanvullende verzekering, de voorwaarden en de nieuwe zorgpremie. U hoeft geen nieuwe zorgverzekering voor 2023 aan te vragen.

Ons advies

Wij adviseren u goed te kijken of de aanvullende verzekering en/of tandverzekering bij u past.
Wilt u liever een ander aanvullend of tandpakket? Dat is mogelijk. Vanaf 12 november kunt u dit wijzigen in Mijn Zilveren Kruis.

Machtigingen

Heeft u van ons een doorlopende machtiging voor zorgkosten? Dan wordt deze per 1 januari 2023 overgezet naar Zilveren Kruis. U hoeft geen nieuwe machtiging aan te vragen.

Mocht u de zorgkosten van iemand anders inzien?

Dit mag Zilveren Kruis helaas niet automatisch overnemen. Vraag voor 12 november opnieuw toestemming aan. Meer informatie vindt u op zk.nl/machtigeenander.

Vele nieuwe extra’s voor een gezond en fit leven

U wilt natuurlijk dat u goed verzekerd bent en blijft. Dat u gezond leeft en u fit voelt. Daarom zijn wij blij dat u vanaf volgend jaar bij Zilveren Kruis gebruik kunt maken van verschillende services waarmee u kunt werken aan uw gezondheid:

TotaalCheck

Met deze check krijgt u inzicht in het totaalplaatje van uw gezondheid. In 10 minuten weet u hoe u eenvoudig aan de slag kunt om gezonder te leven.

Actify

De Actify-app coacht u in kleine stappen naar een gezondere levensstijl. Met praktische tips, lekkere recepten, een stappenteller, inspiratie en meditaties.

Zilveren Kruis Wijzer

In de Zilveren Kruis Wijzer app kunt u vragen stellen over uw gezondheid. Bijvoorbeeld over huidklachten, problemen met bewegen of vragen over een medicijn. Waar en wanneer het uitkomt. Een zorgprofessional geeft u snel antwoord.

De zorgcoach

Net als Aon heeft Zilveren Kruis de zorgcoach voor persoonlijke hulp. Zoals 2e arts online, hulp bij het vergelijken van ziekenhuizen en wachtlijstbemiddeling.

2e arts online

Dit is een service waarmee u vragen en twijfels over een medische klacht, diagnose of behandeling digitaal kunt voorleggen aan een specialist. Deze service is sneller en anoniemer dan een second opinion.

Persoonlijk zorgrapport

De zorgcoach vergelijkt ziekenhuizen die aan uw wensen voldoen. In een persoonlijk zorgrapport staat hoe vaak het ziekenhuis een behandeling uitvoert, wat het resultaat is en de ervaringen van patiënten.

Wachtlijstbemiddeling

Moet u lang wachten op een eerste afspraak of behandeling? Dankzij wachtlijstbemiddeling kunt u soms sneller of zelfs direct worden geholpen. Deze service was u al van ons gewend en heeft Zilveren Kruis ook.

Vanaf 1 januari 2023 kunt u gebruik maken van bovenstaande diensten. Kijk voor meer informatie op zk.nl/aon-welkom.

Waar regelt u alles voor uw zorgverzekering?

 Vanaf 2023 kunt u bij Zilveren Kruis terecht voor


Zilveren Kruis logo

Vanaf 12 november kunt u met uw DigiD makkelijk inloggen in Mijn Zilveren Kruis via zk.nl/mijnzilverenkruis of de Zilveren Kruis-app installeren via zk.nl/app.
Hier kunt u de volgende zaken regelen:

  • Een verzekering wijzigen met ingang van 1 januari 2023.
  • Declaraties indienen met behandeljaar 2023.
  • De betaalwijze en datum afschrijving zorgpremie aanpassen.
  • Regeling gespreid betalen eigen risico aanvragen.
Vragen over uw zorgverzekering 2023?
Bel met Zilveren Kruis op +31 (0)71 751 00 52.

In 2022 kunt u nog bij Aon terecht voor


Logo Aon

In Mijn Omgeving van Aon kunt u voor uw verzekering van 2022 of eerder nog terecht voor onderstaande zaken:

  • Een verzekering aanvragen/wijzigen over 2022
  • Declaraties indienen met behandeljaar 2022 of eerder (of gebruik de Aon Zorg app).
  • Persoonlijke gegevens inzien van:
    • uw polissen;
    • een overzicht van uw zorgkosten en eigen risico;
    • correspondentie, declaraties en facturen.
Vragen over uw zorgverzekering 2022?
Bel met Aon op +31 (0)40 261 18 88.

Belangrijke momenten voor uw zorgverzekering 2023

8 - 12
november
Belangrijkste wijzigingen en vernieuwingen
Uiterlijk
12 november
Uw nieuwe zorgpremie en polisblad
Uiterlijk
12 november
Mijn Zilveren Kruis en Zilveren Kruis-app actief
Uiterlijk
31 december
Optie tot wijzigen basisverzekering en eigen risico in Mijn Zilveren Kruis
Uiterlijk
31 januari
Optie tot wijzigen aanvullende (tandarts)verzekering in Mijn Zilveren Kruis

Veelgestelde vragen