Veelgestelde vragen

Zorgpas EHIC

Hoe vraag ik de EHIC aan?

Alle verzekerden met een basisverzekering hebben recht op een EHIC. De kaart is persoonsgebonden en moet voor elk gezinslid apart worden aangevraagd. Ook voor kinderen jonger dan 18 jaar. De EHIC staat op de achterzijde van uw IAK Zorgpas. De pas wordt uitgegeven voor een periode van 3 jaar. Hierna ontvangt u vanzelf een nieuwe pas. Meer informatie over de EHIC

Krijg ik met een EHIC ook alle zorgkosten in het buitenland vergoed?

Het is verstandig om een reisverzekering af te sluiten. Het gebruik van de EHIC versnelt de administratieve afwikkeling van zorgkosten in het buitenland, maar geeft u geen garantie dat alle kosten vergoed worden. De buitenlandse zorgverlener declareert de kosten bij IAK. Of u eventueel alsnog bepaalde kosten moet terugbetalen, is afhankelijk van de zorgverzekering die u hebt afgesloten. Met een doorlopende reisverzekering kunt u zich aanvullend verzekeren voor medische kosten die in het buitenland niet gedekt zijn op de zorgverzekering.

Mijn zorgpas is gestolen/verloren. Wat moet ik doen?

Voor het aanvragen van een nieuwe kaart neemt u contact op met onze Klantenservice via (040) 261 18 88. Wij maken meteen een nieuwe kaart voor u aan.