Veelgestelde vragen

IAK app

Waar kan ik de app vinden?

De iOS versie van de app is verkrijgbaar via Apple iTunes of App Store. De Android versie van de app is verkrijgbaar via Google Play.

Download IAK app voor Android in Google PlayStore  Download IAK app voor IOS in Apple Appstore

Ik heb geen account voor Mijn IAK. Hoe maak ik een account aan?

Bel onze Klantenservice op telefoonnummer (040) 261 18 21. Zij helpen u graag met het aanmaken van een nieuw inlogaccount voor Mijn IAK.

Hoe maak ik een foto van mijn nota?

Met de IAK app kan dat op twee manieren:

  1. U maakt zelf een foto. Nadat de camera van uw apparaat geactiveerd is vanuit de app, drukt u op ‘Neem foto’. Dat is alles.
  2. U gebruikt de documentscanner. De camera herkent de nota en de scanner maakt automatisch een foto. Belangrijk daarbij is dat de nota op een vlakke en contrasterende achtergrond ligt. Door met uw apparaat van boven naar beneden te bewegen ontstaan groene kaderlijnen rondom de nota. Als de nota volledig groen omkaderd is, maakt de scanner de foto.

Voordeel van optie 2: de scans zijn altijd van hoge kwaliteit, wat de verwerking van uw declaratie versnelt.

Wat als het niet lukt om geautomatiseerd een foto te maken?

Wij geven u graag enkele tips:

  • Het is belangrijk dat u de nota op een vlakke en contrasterende achtergrond legt, zodat de camera de contouren van de nota goed herkent.
  • Verplaats uw apparaat van boven naar beneden, tot er een groen kader om uw rekening ontstaat.
  • Beweeg uw apparaat totdat de rekening volledig groen omkaderd is.

De foto wordt op dat moment automatisch genomen.

Wanneer wordt mijn nota betaald?

Na verwerking van uw declaratie betalen wij doorgaans binnen 10 werkdagen. Bij buitenlandse nota’s geldt een termijn van 21 werkdagen.

Wanneer kan ik mijn declaratie op de website zien?

U kunt de status van uw declaraties online volgen via Mijn IAK bij ‘Uw zorgzaken > Uw declaraties’. Binnen drie dagen na indienen zijn declaraties hier zichtbaar. Na verwerking vindt u uw uitkeringsspecificatie onder ‘Uw zorgzaken > Uw correspondentie’.

Inloggen Mijn IAK

Welke besturingssystemen ondersteunt de app?

De IAK app draait op de besturingssystemen Android en iOS. Voor Android bieden we vanaf versie 4.4 5.1 en hoger ondersteuning. Voor iOS is dat vanaf versie 8.4 en hoger.

Vanwege het sterk dalende aantal Windows Phone gebruikers is er geen Windows versie van de app beschikbaar.

Welke regels gelden er voor de pincode?

Op de app moet u inloggen met een persoonlijke pincode.

  • De pincode moet uit 5 cijfers bestaan
  • Een cijfer mag maximaal 2 keer worden gebruikt
  • Reeksen (12345) zijn niet toegestaan

Wat moet ik doen als ik mijn pincode wil wijzigen?

 Ga naar de profielpagina van de app. Daar kunt u uw pincode wijzigen.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Ga naar de profielpagina van de app. Daar kunt u uw e-mailadres wijzigen. U kunt dit ook doen via Mijn IAK bij ‘Uw gegevens > Uw inloggegevens’.

Wat kan ik doen als er geen e-mailadres in mijn profielpagina staat?

U kunt uw e-mailadres doorgeven via Mijn IAK. Kies voor ‘Uw gegevens aanpassen’. Daar kunt u uw e-mailadres toevoegen of wijzigen.

Wat kan ik doen als ik geen ontvangstbevestiging heb ontvangen?

Mogelijk staat uw e-mailadres nog niet in ons systeem. Controleer op de profielpagina van de app of uw e-mailadres staat vermeld. Is dat niet het geval? Geef uw e-mailadres dan aan ons door via Mijn IAK. Kies voor ‘Uw gegevens aanpassen’ en voeg uw e-mailadres toe.

Wat moet ik doen als ik mijn telefoon kwijt ben?

Als u uw telefoon kwijt bent kunt u in Mijn IAK uw telefoon ontkoppelen. Hierdoor is de IAK app op die telefoon niet meer te gebruiken, zonder opnieuw te activeren.