Veelgestelde vragen

Inboedel

Wat is de DirectHerstelService?

Bij DirectHerstelService schakelen wij voor u een gekwalificeerd herstelbedrijf in, zo hoeft u hier niet zelf naar te zoeken. Met onze DirectHerstelService, hebt u geen last meer van schadeformulieren of facturen. Wij betalen de kosten van de rekening rechtstreeks aan het herstelbedrijf. Ook vervalt dan het standaard eigen risico van € 100,-.

Ik heb een dure geluidsinstallatie. Is die volledig meeverzekerd?

Audio-, visuele- en computerapparatuur is in uw woning tot maximaal € 12.000 verzekerd mits uw verzekerde waarde voldoende is. Vul de inboedelmeter in om onderverzekering van uw inboedel te voorkomen. Hierop kunt u ook aangeven wat u boven € 12.000 nog wilt verzekeren. Wij raden u aan om uit voorzorg altijd de aankoopnota’s goed en/of digitaal te bewaren.

Als u onze inboedelverzekering aanvraagt of wijzigt in Mijn IAK, kunt u de inboedelmeter invullen.

Mijn woning heeft een alarminstallatie. Kan ik premiekorting krijgen?

Hebt u een (preventie)certificaat van uw alarminstallatie? Mogelijk kunt u korting krijgen op de premie van uw inboedelverzekering.

U kunt via Mijn IAK aangeven dat uw woning beveiligd is door de inboedelverzekering te wijzigen. Hebt u geen account voor Mijn IAK? Bel dan onze adviseurs via (040) 261 18 21. Onze klantenservice bekijkt of de beveiliging voldoet voor een premiekorting op uw inboedelverzekering.

Wat is onderverzekering? Kan ik dat voorkomen?

Onderverzekering betekent dat u voor minder verzekerd bent dan uw inboedel werkelijk waard is. Bij schade betekent dit dat we naar verhouding vergoeden. U ontvangt dus niet het volledige schadebedrag, maar slechts een deel hiervan.

Wij voorkomen graag dat u na een schade te maken krijgt met onderverzekering. Vul daarom onze inboedelmeter in. U ontvangt dan garantie tegen onderverzekering voor de komende 5 jaar.

Als u onze inboedelverzekering aanvraagt of wijzigt in Mijn IAK, kunt u de inboedelmeter invullen. Hebt u geen account voor Mijn IAK? Bel dan onze adviseurs via (040) 261 18 21.

Mijn huisdier heeft schade veroorzaakt aan de inboedel. Is dat verzekerd?

Schade veroorzaakt door huisdieren, welke door u of uw huisgenoten worden gehouden, is uitgesloten op de inboedelverzekering.

Hoe bepaal ik het verzekerd bedrag?

Om zeker te weten dat u de waarde van uw inboedel niet te laag inschat, adviseren wij u onze inboedelmeter in te vullen. Deze meter berekent de waarde van uw inboedel. U kunt ook zelf een verzekerd bedrag opgeven, bijvoorbeeld wat uw voorgaande verzekeraar aangeeft, hier geven wij geen garantie tegen onderverzekering voor. U loopt dan het risico op onderverzekering.

Als u onze inboedelverzekering aanvraagt of wijzigt in Mijn IAK, kunt u de inboedelmeter invullen. Hebt u geen account voor Mijn IAK? Bel dan onze adviseurs via (040) 261 18 21.

Waarom is de verzekerde waarde van mijn inboedel hoger/lager dan vorig jaar?

Ieder jaar controleren wij of de waarde van uw inboedel bijgesteld moet worden. Dat doen we met de indexcijfers die we van het Centraal Bureau voor Statistieken (CBS) krijgen. Zo voorkomen we dat de verzekerde waarde 'veroudert'. Hebt u het idee dat de inboedelwaarde te laag of te hoog is, dan kunt u deze opnieuw berekenen met behulp van onze inboedelmeter. Als wij de uitkomst van deze berekening mogen gebruiken als verzekerde waarde, krijgt u garantie tegen onderverzekering voor de komende 5 jaar. Dit betekent dat uw verzekerde schade tot maximaal het verzekerd bedrag, volledig vergoed wordt, ook al is de werkelijke waarde van de inboedel hoger dan het verzekerd bedrag.

Als u onze inboedelverzekering aanvraagt of wijzigt in Mijn IAK, ,kunt u de inboedelmeter invullen. Hebt u geen account voor Mijn IAK? Bel dan onze adviseurs via (040) 261 18 21.