Veelgestelde vragen

Via incasso of nota

Waarom heb ik een aanmaning ontvangen?

Dan hebt u volgens onze gegevens uw premie niet op tijd betaald. Op de achterzijde van de brief kunt u zien om welke periode en welke verzekering het gaat. Neem voor meer informatie contact op met onze afdeling Debiteuren via telefoon (040) 261 18 50.

Gaat het om een zorgverzekering? Dan belt u (040) 261 18 88.

Kan IAK mijn premie op een latere datum incasseren?

Het is helaas niet mogelijk om de datum te veranderen waarop uw premie wordt geïncasseerd.

Wat is assurantiebelasting?

Als u een product in een winkel koopt, moet u hierover 21% BTW betalen. Ook over een verzekering betaalt u belasting. Deze belasting noemen we de assurantiebelasting. Voor uw schadeverzekeringen betaalt u 21% assurantiebelasting.

Als u in Nederland woont, betaalt u geen assurantiebelasting over de zorgverzekering. Woont u in België? Dan betaalt u 8,5% belasting over de aanvullende verzekering.

Kan ik per acceptgiro betalen?

Vanaf 1 januari 2014 sturen wij geen acceptgirokaart meer mee met de factuur van uw IAK Privé Pakket. U kunt de premie betalen door gebruik te maken van internetbankieren of met de overschrijvingsformulieren van uw bank. Het is ook mogelijk om via automatisch incasso te betalen. Pas zelf uw betaalgegevens aan in Mijn IAK. Hebt u geen account voor Mijn IAK? Vul dan het machtigingsformulier in.

Uw zorgverzekering kunt u wel met een acceptgiro betalen.

Betalingsachterstand

Het is natuurlijk vervelend als u de premie of nota’s van IAK niet, of niet op tijd kunt betalen. Bij een betalingsachterstand kunt u daarom een betalingsregeling aanvragen. In Mijn IAK kunt u zien of u een betalingachterstand hebt voor uw IAK Privé Pakket.

Neem contact op met onze klantenservice. Wij kijken dan samen met u of een betalingsregeling mogelijk is.