Veelgestelde vragen

Vernieuwing

Welke kosten brengt IAK vanaf 1 september in rekening voor corresponderen per post?

Betaalt u maandelijks uw verzekeringspremie?
Dan zijn de kosten € 12,- per jaar.

Betaalt u per kwartaal uw verzekeringspremie?
Dan zijn de kosten € 4,- per jaar.

Betaalt u uw verzekeringspremie per jaar?
Dan zijn de kosten € 1,- per jaar.

Daarentegen heeft IAK ervoor gekozen om vanaf 1 januari 2016 geen poliskosten meer in rekening te brengen. De poliskosten bedroegen € 9,08 voor het afsluiten, wijzigen, of beëindigen van een motorrijtuigenverzekering en € 1,82 voor het wijzigen van overige verzekeringen.

Voor de IAK Zorgverzekering verandert er niets. Dit heeft alleen betrekking op de verzekeringen in het IAK Privé Pakket.

Wat moet ik doen om voortaan mijn IAK correspondentie per e-mail te ontvangen?

Ga naar Mijn IAK en kies voor ‘Uw contactgegevens’. Vervolgens kiest u rechts op de pagina voor ‘Uw gegevens aanpassen’ en scroll naar beneden. Onder ‘Hoe kunnen we u bereiken?’ kunt u aangeven dat u voortaan uw post via e-mail wilt ontvangen.

Ik kan niet inloggen in Mijn IAK. Wat moet ik doen?

Hebt u problemen met inloggen? Bekijk dan hier de meest gestelde vragen en antwoorden.

Bent u hiermee niet geholpen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of bel onze adviseurs van de Klantenservice. Op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur staan wij u graag te woord.

Ik kan geen account aanmaken voor Mijn IAK omdat ik de brief met mijn gebruikersnaam kwijt ben. Wat moet ik doen?

Bent u de brief met uw gebruikersnaam kwijt? Bel dan onze adviseurs van de Klantenservice, deze kunnen voor u een Mijn IAK account aanmaken. Op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur staan wij u graag te woord.

Ik kan geen account aanmaken voor Mijn IAK omdat ik de brief met mijn wachtwoord kwijt ben. Wat moet ik doen?

Bel dan met onze adviseurs van de Klantenservice. Op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur staan wij u graag te woord.

Wat is er gewijzigd in de verzekeringen in mijn IAK Privé Pakket?

De dekkingen en voorwaarden zijn vernieuwd. Deze sluiten nu nog beter aan op de risico’s van vandaag de dag. U vindt de belangrijkste wijzigingen per verzekering in het wijzigingsoverzicht. De nieuwe voorwaarden vindt u hier.

Wie zijn de samenwerkende verzekeraars van mijn IAK Privé Pakket?

IAK brengt het risico van de verzekeringen in het IAK Privé Pakket onder bij verschillende verzekeraars. Deze verzekeraars zijn afhankelijk van de gekozen verzekering en de dekking. Op uw polisblad ziet u bij welke verzekeraar wij uw verzekering hebben ondergebracht.

Vanaf wanneer zijn de voorwaarden van mijn IAK Privé Pakket gewijzigd?

De nieuwe voorwaarden van het IAK Privé Pakket gelden vanaf 18 januari 2016.

Wat betekent de wijziging van mijn IAK Privé Pakket voor de premie die ik betaal?

Uw premie is hetzelfde gebleven. Als u in de toekomst nieuwe verzekeringen afsluit of de dekking van uw huidige verzekering(en) wijzigt, kunnen hiervoor nieuwe premie-afspraken gelden.

Mijn polis is niet correct. Wat moet ik doen?

Hebt u kortgeleden een wijziging doorgegeven, dan is het mogelijk dat deze nog niet verwerkt is op uw polis. U ontvangt dan binnenkort een nieuwe polis. Hebt u recent geen wijziging doorgegeven? Neem dan contact met ons op via het contactformulier  of bel onze adviseurs van de Klantenservice. Op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur staan wij u graag te woord.

Wat betekent de wijziging van mijn IAK Privé Pakket voor mijn zorgverzekering bij IAK?

Uw IAK Privé Pakket bevat alleen schadeverzekeringen, zoals de auto-, inboedel- en reisverzekering. Uw zorgverzekering maakt hier geen deel van uit. De wijziging van het IAK Privé Pakket heeft dan ook geen invloed op uw zorgverzekering.

Bij mijn nieuwe polis van de doorlopende reisverzekering zitten geen reispasjes. Wat moet ik doen?

Voortaan ontvangt u geen reispasjes meer bij uw doorlopende reisverzekering. Bij problemen in het buitenland kunt u contact opnemen met IAK Verzekeringen. Buiten kantoortijden wordt u doorgeschakeld naar onze alarmcentrale. Wilt u deze telefoonnummers altijd bij de hand hebben? Download dan onze app.

Waarom gaat IAK kosten in rekening brengen voor corresponderen per post?

Wij willen graag meer digitaal (via e-mail) met u communiceren. Minder papier is goed voor ons milieu. Daarom investeren wij in een online omgeving waar u al uw verzekeringszaken zelf kunt regelen en we niet meer per post hoeven te communiceren.

Om het digitaal communiceren te stimuleren, gaan we kosten rekenen voor verzending per post. Deze zijn echter beperkt tot € 1,- per maand, kwartaal of jaar… dat is afhankelijk van de termijn waarop u uw premie betaalt. Ter compensatie van deze kosten heeft IAK besloten op per 18 januari 2016 geen poliskosten meer in rekening te brengen. De poliskosten bedroegen bijvoorbeeld voor een wijziging van een autoverzekering ruim 9,-. Dat kost het om een kenteken aan te melden bij het RDW. Voor wijzigingen van de overige verzekeringen in het IAK Privé Pakket rekende we ruim € 1,82 per wijziging. Deze kosten heeft u vanaf nu dus niet meer. Voor veel relaties is het vervallen van de poliskosten voordeliger ten opzichte van de kosten die we in rekening gaan brengen voor communicatie per post.

Als u niet digitaal wilt of als u geen computer of e-mail heeft, dan blijft u de post gewoon thuis ontvangen. Daarvoor hoeft u niets te doen. We adviseren u dan om voortaan uw premie per jaar te betalen. U betaalt dan slechts € 1,- per jaar voor verzending per post en u betaalt geen poliskosten meer. Voor de IAK Zorgverzekering verandert er niets. Dit heeft alleen betrekking op de verzekeringen in het IAK Privé Pakket.