Klantenservice Zorgverzekeringen

Heeft u vragen over de zorgverzekering? Wilt u een zorgverlener vinden, kraamzorg aanvragen of zorgkosten declareren? Deze pagina biedt in één overzicht alle informatie die u nodig heeft.

Waar regelt u alles voor uw zorgverzekering?

Op 1 januari 2023 stopt One Underwriting Health, onderdeel van Aon, met haar werkzaamheden voor uw zorgverzekering en voert Zilveren Kruis deze uit. Dit betekent dat u vanaf 1 januari 2023 voor zorg verzekerd bent bij Zilveren Kruis en dat u vanaf 12 november voor al uw vragen over uw zorgverzekering 2023 terecht kunt bij Zilveren Kruis.

 Vanaf 2023 kunt u bij Zilveren Kruis terecht voor


Zilveren Kruis logo

Vanaf 12 november kunt u met uw DigiD makkelijk inloggen in Mijn Zilveren Kruis via zk.nl/mijnzilverenkruis of de Zilveren Kruis-app installeren via zk.nl/app.
Hier kunt u de volgende zaken regelen:

  • Een verzekering wijzigen met ingang van 1 januari 2023.
  • Declaraties indienen met behandeljaar 2023.
  • De betaalwijze en datum afschrijving zorgpremie aanpassen.
  • Regeling gespreid betalen eigen risico aanvragen.
Vragen over uw zorgverzekering 2023?
Bel met Zilveren Kruis op +31 (0)71 751 00 52.

In 2022 kunt u nog bij Aon terecht voor


Logo Aon

In Mijn Omgeving van Aon kunt u voor uw verzekering van 2022 of eerder nog terecht voor onderstaande zaken:

  • Een verzekering aanvragen/wijzigen over 2022
  • Declaraties indienen met behandeljaar 2022 of eerder (of gebruik de Aon Zorg app).
  • Persoonlijke gegevens inzien van:
    • uw polissen;
    • een overzicht van uw zorgkosten en eigen risico;
    • correspondentie, declaraties en facturen.
Vragen over uw zorgverzekering 2022?
Bel met Aon op +31 (0)40 261 18 88.

Hulp bij betalen

Heeft u te maken met onzekerheid in uw financiële situatie? Als u moeite heeft met betalen is dat erg vervelend en stressvol. Hou het niet voor uzelf. Misschien kunnen wij u helpen.

Een gesprek met onze zorgcoach

Gezondheid gaat ook over u prettig en fit voelen en goed voor uzelf zorgen. Wij helpen u graag met uw vragen rondom zorg en uw gezondheid.

Wilt u bijvoorbeeld afvallen, stoppen met roken of ervaart u stress en weet u niet waar u moet beginnen? Neem dan contact op met onze zorgcoaches. In een persoonlijk gesprek helpen zij u graag op weg.

Bel de alarmcentrale

Bent u in het buitenland en hebt u snel zorg nodig? Bel dan de alarmcentrale van uw zorgverzekeraar. 24 uur per dag en 7 dagen per week krijgt u Nederlandstalig advies en informatie, bijvoorbeeld over het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Ook als u onverwacht opgenomen wordt in een ziekenhuis belt u de alarmcentrale.

Bent u een zorgverlener?

Heeft u een vraag over zorgkosten die u namens een verzekerde heeft gedeclareerd?

Bel +31 0(40) 261 19 88
Mail zorgaanbieders@one-uw.nl

Bel ons

+31 (0)40 261 18 88

Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 18.00 uur. In december zijn we extra lang bereikbaar:

  • Van 20 t/m 30 december op maandag t/m zaterdag van 8:30 tot 21:00 uur
  • Op 24 en 31 december van 8:30 tot 18:00 uur

Overstappen naar Aon

U kunt uw zorgverzekering in principe maar één keer per jaar opzeggen, namelijk per 1 januari. In een aantal gevallen kunt u ook door het jaar heen opzeggen of overstappen.

Opzeggen

Het is belangrijk dat uw zorgverzekering goed aansluit bij uw persoonlijke situatie en wensen. Twijfelt u over welke zorgverzekering bij u past? Of wilt u overstappen naar een andere verzekeraar? Ook dat kan via Aon. Wij adviseren u graag.

Het coronavirus en uw zorgverzekering

Wat gebeurt er met uw geplande behandeling?

Top 10 veelgestelde vragen over zorgverzekering