Klantenservice Zorgverzekeringen

Hebt u vragen over de zorgverzekering? Wilt u een zorgverlener vinden, kraamzorg aanvragen of zorgkosten declareren? Deze pagina biedt in één overzicht alle informatie die u nodig hebt.

Bel de alarmcentrale

Bent u in het buitenland en hebt u snel zorg nodig? Bel dan de alarmcentrale van uw zorgverzekeraar. 24 uur per dag en 7 dagen per week krijgt u Nederlandstalig advies en informatie, bijvoorbeeld over het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Ook als u onverwacht opgenomen wordt in een ziekenhuis belt u de alarmcentrale.

Bel ons

(040) 261 18 88 Klantenservice
(040) 261 18 88 Zorg declareren

Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 18.00 uur. In de maand december 2020 hebben we ruimere openingstijden om u te helpen met het kiezen van uw zorgverzekering voor 2020:

  • Op werkdagen tot 21:00 uur, maar niet op 24 en 31 december (tot 18:00 uur).
  • Op zaterdag 28 december tussen 9:00 en 17:00 uur.

InloggenBeheer uw zorgverzekering zelf in Mijn Omgeving

Wilt u snel en overzichtelijk uw zorgpolis en zorgcorrespondentie inzien, uw zorgkosten en eigen risico bekijken en declaraties indienen, ook buiten kantooruren? Maak een account aan voor Mijn Omgeving.

Overstappen naar Aon

U kunt uw zorgverzekering in principe maar één keer per jaar opzeggen, namelijk per 1 januari. In een aantal gevallen kunt u ook door het jaar heen opzeggen of overstappen.

Opzeggen

Het is belangrijk dat uw zorgverzekering goed aansluit bij uw persoonlijke situatie en wensen. Twijfelt u over welke zorgverzekering bij u past? Of wilt u overstappen naar een andere verzekeraar? Ook dat kan via Aon. Wij adviseren u graag.

Top 10 veelgestelde vragen over zorgverzekering