Beschadiging van bagage
Met aankoopnota's en foto's van de beschadigde goederen kunt u het bezit van de spullen aantonen. Voor schade aan bagage geldt een eigen risico van € 50,- per gebeurtenis.
Ontstaat de schade tijdens vervoer? Vraag dan direct een schriftelijke verklaring van de vervoerder. Luchtvaartmaatschappijen hebben hiervoor een speciaal formulier: het Property Irregularity Report.
Hoe melden?
Bij schade aan bagage ontvangen wij graag een volledig ingevuld schadeformulier, samen met aankoopnota's en/of reparatienota's van de beschadigde spullen. Al deze zaken kunt u sturen via Mijn Omgeving of schriftelijk. Ga naar Direct melden op deze pagina.
Diefstal of verlies van bagage
Probeert u s.v.p. zo veel mogelijk aankoopnota's van de gestolen goederen te verzamelen. Ook met foto's kunt u het bezit van de spullen aantonen.
Voor diefstal van bagage geldt een eigen risico van € 50,- per gebeurtenis.
Zijn uw reisdocumenten gestolen? Neem altijd contact op met de alarmcentrale SOS International via (020) 651 51 51. Zij kunnen u helpen weer thuis te komen.
Hoe melden?
Doe bij diefstal of verlies van bagage direct aangifte bij de plaatselijke politie en vraag om een schriftelijk bewijs. Wij ontvangen graag het proces-verbaal van aangifte, samen met aankoopnota's van de gestolen spullen en foto's als u die hebt. Doe ook altijd aangifte bij de reisleiding of het hotel.
Ontstaat de schade tijdens vervoer? Vraag dan direct een schriftelijke verklaring van de vervoerder. Luchtvaartmaatschappijen hebben hiervoor een speciaal formulier: het Property Irregularity Report.
Al deze zaken kunt u sturen via Mijn Omgeving of schriftelijk. Ga naar Direct melden op deze pagina.
Medische kosten
Moet u gebruik maken van spoedeisende hulp in het buitenland? Neem (indien mogelijk) altijd contact op met SOS International via (020) 651 51 51 voor het regelen van de juiste zorg. Zij verwijzen u dan naar een betrouwbare dokter. Vraag de dokter altijd om een rekening waarop alle kosten apart vermeld zijn.
De zorgverzekering biedt primair dekking voor de medische kosten. Het kan zijn dat de zorgverzekering geen of beperkte dekking biedt, of dat de kosten onder het eigen risico van de zorgverzekering blijven. In dat geval kunt u de medische kosten op uw reisverzekering indienen.
Hebt u de zorgverzekering ook via ons afgesloten? Meer informatie over spoedeisende hulp en de zorgverzekering vindt u op onze pagina Zorgkosten in het buitenland.
Hoe melden?
Wij ontvangen graag het boekingsbewijs van uw vakantie, de zorgdeclaratie en de gegevens van uw zorgverzekeraar. Al deze zaken kunt u sturen via Mijn Omgeving of schriftelijk. Ga naar Direct melden op deze pagina.
Schade aan uw caravan
Schade aan uw caravan kunt u laten herstellen via Omnia Caravan en Camper Schadeservice. Omnia is een samenwerkingsverband van dertig professionele schadeherstelbedrijven die over het hele land zijn verspreid. Deze bedrijven hebben zich gespecialiseerd in het herstel van caravanschades.
Uw voordelen op een rijtje:
- Vermindering van € 75,- van het eigen risico bij schadeherstel;
- Geen financiële rompslomp, want wij regelen de afwikkeling met het herstelbedrijf;
- Haal- en breng-service van uw caravan;
- Geen extra kosten voor montage van een hagelbestendig dak bij dakvervanging na hagelschade;
- Vakkundig en snel herstel;
- Veiligheidskeuring na iedere reparatie en onderhoud;
- Landelijke dekking, dus altijd een Omnia-hersteller in de regio.
Welke Omnia hersteller zit bij u in de buurt?
De aangesloten schadeherstellers kunt u gemakkelijk op postcode zoeken op de website van Omnia. Hebt u nog vragen of wilt u meer informatie over de schadeherstelservice van Omnia? Neem contact op met onze klantenservice via (040) 261 18 21 of stuur een e-mail naar info@omniaccs.nl.
Hoe melden?
Bij schade aan uw caravan ontvangen wij graag een volledig ingevuld schadeformulier. Dat kunt u sturen via Mijn Omgeving of schriftelijk. Ga naar Direct melden op deze pagina.
Schade tijdens (winter)sport
De rubriek Wintersport is er onder andere voor dekking tegen ongevallen tijdens wintersport, verlies en diefstal van sportartikelen of ongebruikte skipassen. Deze schade valt buiten de basisdekking. Ook tijdens de beoefening van berg-, lucht- en watersporten op reis bent u verzekerd.
Hoe melden?
Bij diefstal van inboedel doet u aangifte bij de politie. Wij ontvangen graag het proces-verbaal van aangifte, samen met aankoopnota's van de gestolen spullen en foto's als u die hebt. Al deze zaken kunt u sturen via Mijn Omgeving of schriftelijk. Ga naar Direct melden op deze pagina.
Ziekte, ongeval of overlijden
Bel bij een ongeval direct SOS International op +31 (0)20 651 51 51.
Dat kan ieder moment, dit nummer is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Vanuit Nederland belt u (020) 651 51 51.
Bel ook bij ziekte of overlijden de alarmcentrale +31 (0)20 651 51 51.
Wordt u of een reisgenoot ziek op vakantie? Gebeurt er een ongeluk of overlijdt er iemand? Bel meteen. Bel ook als u plotseling naar huis moet, bijvoorbeeld omdat een familielid erg ziek is.
Wat kan de alarmcentrale voor u doen?
- Hebt u een arts nodig?
Ze kunnen u helpen om een arts of ziekenhuis te vinden, ziekenvervoer te regelen of medicijnen of hulpmiddelen te sturen.
- Ze regelen het vervoer voor zieken, gewonden of overledenen
Het kan zijn dat er vervoer nodig is van het buitenland naar een ziekenhuis of woonplaats in Nederland. Dat regelen ze, als het nodig is met medische begeleiding. Ze zorgen ook voor de bagage. Ze zorgen ook dat familie uit Nederland naar het buitenland kan komen, als dat nodig is.
Hoe melden?
Meld de schade alsnog bij thuiskomst. We hebben nog even een schadeformulier nodig, en een boekingsbewijs van de reis. Al deze zaken kunt u sturen via Mijn Omgeving of schriftelijk. Ga naar Direct melden op deze pagina.
Annulering
Annuleren van een reis
Als u niet op vakantie kunt gaan door een reden die in de polisvoorwaarden is genoemd, dan gaat u de reis annuleren. Afhankelijk van de reden van annulering kunnen wij wel eerst om aanvullende informatie vragen. Als er dekking is, vergoeden we de annuleringskosten. De maximale vergoeding (staat op uw polis):
- € 1.500 of € 3.000 per verzekerde per reis óf
- € 6.000 of € 12.000 per jaar voor alle gezinsleden samen
Afbreken van een reis
Als u op vakantie bent, en u moet voor het einde van uw vakantie terugkeren om een reden die in de polisvoorwaarden is genoemd, dan kunt u een vergoeding krijgen voor de reisdagen die u niet hebt gehad. Neem dan wel altijd contact op met de alarmcentrale SOS International: +31 (0)20 651 51 51.
Hoe melden?
Meld de schade bij ons met de boekingsnota en de annuleringsnota van de reis. Deze kunt u sturen via Mijn Omgeving of schriftelijk. Ga naar Direct melden op deze pagina.