Schade melden

Als u een schade hebt, vindt u op deze pagina allerlei tips over wat u het beste kunt doen, en hoe u de schade bij ons kunt melden. Wij zullen uw schade zo goed en zo snel mogelijk behandelen.

Alarmnummers

Direct hulp nodig? Bel onze alarmlijnen

Alarmnummer reisverzekering (24/7):
(020) 651 57 77
Alarmnummer autoverzekering (24/7):
(020) 651 51 51
Schadedesk (24/7):
- bij noodsituaties -
(040) 261 18 04

Hebt u schade door het noodweer van 9 februari 2020?

Onze schadebehandelaars kunnen het telefoonaanbod nauwelijks verwerken. Wilt u een schade melden door het noodweer van de afgelopen dagen? Vul dan hier het verkorte schadeformulier in en volg onze instructies hieronder.

Meld uw schade

 

U kunt de schade ook melden via Mijn Omgeving. Maar lees toch eerst even onze tips en instructies over stormschade aan uw inboedel, woonhuis of auto:
wanneer moet u de schade bij ons melden, hoe kunt u dat doen, welke informatie moet u opsturen en waar moet u op letten?

Schade aan uw auto Bent u verzekerd voor stormschade?

Stormschade aan uw auto is verzekerd als u een Beperkt Casco of Volledig Casco dekking hebt. Dit heeft geen gevolgen voor uw bonus-maluskorting. Het standaard eigen risico voor blikschade is € 500,-. Als de auto total-loss is, geldt dit eigen risico niet.

Autoschade regelen via Aon Schade Service

Als u gebruik maakt van de Aon Schade Service, dan hoeft u de schade niet bij ons te melden. U kunt rechtstreeks een afspraak maken om uw auto te laten herstellen bij een van de bij ons aangesloten herstellers. Wij regelen de administratieve afhandeling dan rechtstreeks met de herstellers. Natuurlijk moet u ons nog wel uw schadeformulier sturen zodat wij de schade kunnen beoordelen en eventueel regelen met de tegenpartij, maar dat kan ook daarna.

Voordelen Aon Schade Service
  • Uw auto wordt snel en goed gerepareerd met vier jaar garantie.
  • Wij betalen de rekening rechtstreeks; u hoeft de kosten niet voor te schieten.
  • Bij volledige reparatie vervalt het standaard eigen risico.
  • U krijgt een gratis vervangende auto tijdens de reparatie (de brandstofkosten betalen wij niet). . Door het noodweer kunnen we deze service helaas niet aanbieden. Puur om het feit dat er geen auto’s meer aanwezig zijn, zelfs niet bij de reguliere verhuurbedrijven. Als de schade niet direct hersteld hoeft te worden ter voorkoming van meer schade, kunt u het herstel uitstellen tot er weer auto’s beschikbaar zijn.
Kunt u de reparatie uitstellen?

Lokale autoherstelbedrijven zitten vanwege het noodweer overvol. Hebt u een spoedreparatie nodig? Kies voor een aangesloten autoherstelbedrijf buiten de regio. Kunt u veilig en verantwoord doorrijden? Meld dan de schade bij ons aan en stel de reparatie uit tot een later tijdstip.

Hebt u alleen ruitschade?

Als een ruitreparatie voldoende is, hebt u € 75,- eigen risico. Moet de ruit vervangen worden? Dan is het eigen risico € 250,-. Laat u de ruitschade herstellen bij Carglass of Autotaalglas, dan hebt u geen eigen risico bij ruitreparatie en slechts € 75,- als de ruit vervangen wordt. U hoeft de schade niet bij ons te melden, maar u kunt rechtstreeks een afspraak maken door op een van de twee onderstaande links te klikken.

Carglass

Autotaalglas

Schade aan uw inboedel en/of woning

Eigen risico
Het storm eigen risico voor de woonhuisverzekering is € 250,-. Als de schade aan uw woonhuis niet is ontstaan door storm, dan geldt een standaard eigen risico van € 150,-.
Op de inboedelverzekering hebt u een standaard eigen risico van € 100,-.

Schade door neerslag buiten de woning niet verzekerd
Wij betalen niet voor schade door neerslag aan inboedel in de tuin, op het erf, op de galerij, op het balkon of onder een afdak. Denk aan tuinmeubelen, tuinbeelden, tuingereedschap, tuinaanleg en partytenten.

Schade door openstaande deuren en ramen niet verzekerd
Waterschade door binnengedrongen neerslag via openstaande deuren en ramen is niet verzekerd.

Laat ons u helpen met de DirectHerstelService
Hebt u door het noodweer schade aan uw woonhuis, dan hoeft u niet zelf een loodgieter, glaszetter of een andere vakman op te sporen. Binnen Nederland zorgt Aon voor snelle, professionele hulp én betaalt de rekening rechtstreeks aan het herstelbedrijf.

  • Uw schade eenvoudig gemeld en snel en vakkundig hersteld
  • Betrouwbare en deskundige afhandeling door gerenommeerde bedrijven
  • Bij acute nood neemt het herstelbedrijf binnen twee uur contact met u op
  • U hoeft geen kosten voor te schieten, de factuur gaat rechtstreeks naar ons
  • 24 uur per dag, 7 dagen per week

Bel de Aon Schademeldservice op (088) 810 81 55 en houd uw polisnummer bij de hand. Alles wordt geregeld!

Hebt u een huurwoning?

Bij een inboedelverzekering voor een huurwoning kunt u alleen schade melden aan de inboedel en het huurdersbelang (dit is gemaximeerd) door neerslag die de woning is binnengedrongen. Hebt u voor eigen rekening een schutting, schuur, tuinhuisjes en dergelijke laten plaatsen dan is dat verzekerd tegen hagelschade met uitzondering van schade aan glazen- en kunststofonderdelen die dienen tot daglichtdoorlating.

Schade aan uw caravan

Wij hebben afspraken gemaakt met Omnia Caravan, waardoor het voor u extra aantrekkelijk is om gebruik te maken van de schadeservice van Omnia. Omnia ce is een samenwerkingsverband van dertig professionele schadeherstelbedrijven die over het hele land zijn verspreid. Deze bedrijven hebben zich gespecialiseerd in het herstel van caravanschades.
Uw voordelen op een rijtje:

  • Vermindering van € 75,- van het eigen risico bij schadeherstel;
  • Geen financiële rompslomp, want wij regelen de afwikkeling met het herstelbedrijf;
  • Haal- en breng-service van uw caravan.

Welke Omnia hersteller zit bij u in de buurt?
De aangesloten schadeherstellers kunt u gemakkelijk op postcode zoeken op de website van Omnia. Hebt u nog vragen of wilt u meer informatie over de schadeherstelservice van Omnia? Neem contact op met ons Claims Center via (088) 810 81 55 of stuur een e-mail naar info@omniaccs.nl.

Hebt u ook schade aan uw voortent, aanbouw of luifel?
Deze zaken moeten ook specifiek op de polis zijn meeverzekerd. U vindt een uitgebreide omschrijving van wat wel of niet onder de dekking valt in de polisvoorwaarden.

Uw vakantie
Was u van plan om op korte termijn op vakantie te gaan en kunt u de caravan nog gebruiken? Dan hoeft u de vakantie niet uit te stellen en kunt u gerust op vakantie gaan. Wij nemen de schade op zodra u weer terug bent van vakantie.

Wat kunt u het beste doen in uw situatie?

Van de meest voorkomende situaties leggen wij u precies uit wat u het beste kunt doen, hoe u de schade bij ons kunt melden en hoe wij uw schade gaan afhandelen. Kies de situatie die voor u geldt.

schade melden verkeer

Schade in het verkeer

Schade met uw auto, motor, oldtimer, bromfiets of fiets

schade melden woonhuis- of inboedelverzekering

Schade aan uw woning of inboedel

Schade aan uw woonhuis, inboedel, kostbaarheden of mobiele apparatuur.

schade melden aansprakelijkheid

U bent aansprakelijk gesteld

Een ongelukje of schade waarvoor iemand u aansprakelijk heeft gesteld.

schade melden in Mijn IAK

Online melden met Mijn Omgeving

Meld uw schade snel en simpel wanneer het u uitkomt.

Direct melden

Weet u al wat u het beste kunt doen? Meld dan direct uw schade. Kies zelf wat het beste bij u past.

Telefonisch melden

(040) 261 18 04

Schadedossier online bekijken

Hebt u al een schade bij ons gemeld en wilt u de stand van zaken weten?

Veelgestelde vragen over schade melden

Onze klanten aan het woord

Annulering vakantie

Wegens omstandigheden mijn vakantie moeten annuleren. De medewerker begreep de situatie, samen het schadeformulier gecontroleerd waarna het schadebedrag zeer snel werd uitgekeerd.