Klachten zorgverzekering
U kunt ervan uitgaan dat we alles rondom uw zorgverzekering goed regelen. Toch kan het voorkomen dat niet alles naar wens is. Wij horen het graag als u klachten en/of suggesties hebt. Neemt u in zo’n geval direct contact met ons op. Hieronder leest u hoe u dit het beste kunt doen en hoe u een klacht indient.
Tips bij het indienen van een klacht:
- Geef zo precies mogelijk aan waar u ontevreden over bent en wat volgens u de beste oplossing zou zijn.
- Stuur alle relevante stukken mee.
- Stuur geen originele stukken met uw klacht mee; u kunt ze namelijk zelf nog nodig hebben.
- Zet altijd uw naam, adres en de datum in uw brief of e-mail. We kunnen uw klacht dan snel behandelen. Zet onderaan een brief ook uw handtekening.
Hoe dient u een klacht in?
Vul het klachtenformulier in,
of meld uw klacht per post:
IAK Verzekeringen, t.a.v. Zorgklachten
Postbus 90165
5600 RV Eindhoven
Meer informatie over het indienen van een klacht?
Wilt u meer informatie over de verschillende soorten klachten die u kunt hebben en hoe deze worden afgehandeld?
Lees dan de brochure: ‘Hebt u een klacht?’.
Wat doen wij met uw klacht?
Uw klacht wordt geregistreerd in ons klachtenregistratiesysteem, waarna uw klacht in behandeling wordt genomen door een persoonlijke klachtencoördinator. Hij/zij overlegt voor u met de betreffende afdeling hoe wij de klacht voor u op kunnen lossen. U ontvangt uiterlijk binnen twee weken een inhoudelijke reactie. Mocht er meer tijd nodig zijn voor de afhandeling van uw klacht, dan informeren wij u hierover.
Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekering (SKGZ)
Slagen wij er naar uw mening niet in om het probleem tot uw tevredenheid op te lossen? Dan kunt u zich wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekering (SKGZ). De SKGZ is onafhankelijk en onpartijdig.
SKGZ
Postbus 291
3700 AG Zeist
Telefoon: (088) 900 69 00
Internet: www.skgz.nl
Onlinegeschillenbeslechting (EU)
Online verkopen van goederen en diensten valt onder de Europese verordening. Meer informatie hierover leest u op het ODR-platform.
Hebt u vragen of opmerkingen?
Stuurt u deze naar info@iak.nl. Wij staan open voor uw mening en beantwoorden uw vragen graag.